lunes, 12 de noviembre de 2007

La història d’una persona “transparent”


Us proposo que escriviu una redacció en la qual representeu una situació imaginària (o no tant...) en què una persona viu sense intimitat, exposant sense remei la seva "interioritat" als altres; una persona forçada a ser "transparent", que no pot ocultar-se de la mirada penetrant dels altres. Com actuaria? Què sentiria? Com afectaria això a la seva dignitat personal?...


12 comentarios:

Anónimo dijo...

Vaig veure una vegada a una serie de medecina una noia que li passaba una cosa semblant com la que as proposat escriure, la noia s'havia enamorat del seu metge i cada vegada que el veia no podia evitar posar-se vermella i de tanta vergonya no podia ni parlar-li,aquest metge tenia una novia i també traballava a l'hospital,la noia cada vegada que veia a la novia li feia tanta rabia que es posava vermella i plorava molt davant de tothom, la pobre noia no podia amagar els seus sentiments a ningú...van descubrir que tenia un problema al cervell la van operar i tot va quedar arreglat. Jo crec que no podria viure sabent que tots saben el que penso i el que sento.

Anónimo dijo...

Juana B. Marcial nació en Francia, sus padres eran comerciantes catalanes que viajaban por todo el mundo vendiendo pastas catalanas. Así que Juana B. Marcial a temprana edad aprendió 30 idiomas, de los 30 países mas visitados por sus padres, a caminar 1km con un solo pie, a escribir con los ojos cerrados y a diferenciar todas las pastas catalanas con solo olerlas y como su padre siempre decía:
-Las pastas son como las personas, duras por fuera y tiernas por dentro o al revés.
muy pronto aprendió a diferenciar como eran las personas solo con verlas.
-oh! que gozo de niña-recordaría años después su madre-cuando pasaba alguien por la calle y la juanita me decía: mira madre a ese hombre, parece muy buena persona pero le pega a sus hijos.
pero la historia se complico cuando, sin que nadie supiera muy bien la causa, hiendo Joanna B Marcial por la calle y vio a una mujer, Joanna B. Marcial pensó:
-esta mujer seguro que es una rácana
pero el pensamiento se le cayó, la mujer lo vio y muy enfada demando a sus padres por tener una hija tan maleducada. Esa misma noche los padres Joanna B. Marcial le echaron una buena bronca y al final Joanna B. Marcial pensó:
- con los clientes son muy amables, pero a su hija solo le regañan, vaya birria de padres!
Pero ese pensamiento también se le cayó y sus padres, aun mas enfadados!, le dejaron sin postre un mes entero.
Desde el día en que sus padres le dejaron sin postre Joanna B. Marcial ya no pudo apenas salir a la calle, cuando conocía a un chico que le gustaba se moría de vergüenza cuando el chico veía sus pensamientos, dejo de asistir a las clases porque cada vez que le regañaban la expulsaban de clase por las ideas que dejaba caer sobre lo que haría con el coche de los maestros, si no se peleaba con los compañeros o los taxis nunca la recogían cuando veían por el retrovisor “que pasaría si saliera corriendo al final del viaje y no le pagara”. Joanna B. Marcial lo pasaba muy mal, no podía hablar hablar con nadie, ni siquiera podía estar con ellos, no la dejaban ser persona, realmente apenas se ha visto a Joanna B. Marcial desde hace 10 años, después de que sus padres le dejaron sin postre.

Robert sanchez dijo...

per a mi una persona pot ser transparent quan diu el que sent qua sense pensaru dona la seva opinio diu tot sobre ell/ella per aixo jo crec que de aquest tema hi ha un mun d´histories...per expenple quan estas de novios amb l´altre persona no pots evita dir el que sentes com som y to aixo,o una person anormal que sempre diu el que sent el seu estat d´anim o quan conec a algu li diu tot sobre ell y sempre encara que o li digues dona la teva opinio la dina y sense res ni po expressa la seva opinio.

Jéssica Hernández Velarde dijo...

Un altre exemple d'aquesta situació el trobem a "El show de Truman" una pel·lícula nord-americana protagonitzada pel conegut actor Jim Carrey.

En aquesta pel·lícula Truman és un dels cinc embarassos no desitjats triats per a ser l'estrella del reality show televisiu “El Show de Truman”, dut a terme dins d'una ciutat completament artificial anomenada Seaheaven, que a la vegada està dins d'un enorme domo. Truman creix essent l'única persona del poble que no sap que viu dins d'una realitat construïda per a l'entreteniment de les persones de l'exterior.

La pel·lícula comença en l'estil d'un programa de televisió, amb els crèdits inicials i entrevistes als tres personatges principals: Christof (el creador del programa), Meryl (l'esposa) i Marlon (el millor amic).
Al llarg de la pel·lícula, les escenes de Truman són intercalades amb escenes de gent de l'exterior mirant “El Canal de Truman”. La pel·lícula mostra moltes de les necessitats de Truman de seguretat – el seu treball com agent d'assegurances, la seva por a l'aigua i a la navegació, l'amor – que es contraposen al seu desig d'explorar el món, de viatjar, de deixar Seaheaven enrere.

Truman intenta marxar però en un dels intents d'evitar-ho, preparen la mort ficticia del seu pare a una tempesta en alta mar; un gos amenaçador al seu camí mentre intenta explorar l'illa, i altres maneres de descoratjar-lo dels seus desitjos.

Malgrat tot, Truman fa diferents eleccions que es contraposen als seus interesos dels productors de controlar-lo a ell i al seu món. S'enamora d'una actriu extra, que posteriorment és comiadada del treball. A Truman li diuen que ella i la seva família es mudaran, provocant en ell un etern desig de viatjar per trobar-la.
D'altra banda, es troba a un home al carrer al cual reconeix com el seu pare mort, produint-li una crisi emocional i augmentant la seva creença de que ell és el centre del món (que de fet, ho és).
Els seus amics i família concentren els seus esforços a controlar el seu interès per conèixer el seu passat. Revistes, programes de televisió i ràdio, comencen a dur el lema “de quedar-se a casa”. No obstant això, Truman comença a lligar caps que li induïxen a pensar que és part d'algun tipus de complot que abasta tota la seva vida, al qual estan implicats tot els seus coneguts.

Truman continua amb els seus pensaments, i en un moment de negligència, escapa de l'ull de la càmera per sortir a navegar, superant les seves pors. El productor Christof, s'implica en persona, i amb ajuda de l'equip controlador del clima, crea una tempesta artificial, que gairebé acaba amb la vida de Truman. Poc després, Truman arriba al final del plató i troba una sortida. Abans que surti, Christof apareix novament i intenta una vegada més que Truman no abandoni la seva utopia artificial. Aquest una vegada més rebutja l'oferta i desapareix rere la porta a un futur incert. Mentrestant, els espectadors de tot el món s'alegren d'aquest desenllaç, encara que gairebé immediatament ho obliden i busquen alguna cosa més per entretenir-se.

Penso que amb aquesta pel·lícula ens mostren la crueltat humana perque a Truman no el tracten com a una persona sino com a una joguina, no es lliure, no te intimitat, és un hombre que creu estar vivint pero en realitat viu una mentida, juguen amb els seus sentiments i aixó em sembla molt cruel.

andrea vega dijo...

Todo comenzó en un pueblo muy pequeño en Eslovaquia, Carlos siempre tenía que ir a entierros tuvo la mala surte de que
bastantes de sus familiares más queridos murieran y siempre tenía que ir a entierros, la pasaba mal y lloraba mucho.
Un día con tan solo 9 años se le murió la madre y decidió nunca mas llorar ni expresar sus sentimientos porque ya estaba cansado de siempre hacerlo y de que todos tengan pena por él, queria ser mas duro y no tan frágil como lo era siempre.

Paso el tiempo, el chico tenía 16 años, y era muy rebelde.
Carlos siempre tenía problemas pero nunca los contaba se los guardaba.
Tenía una miga de la que siempre a estado enamorado y ella se moria por él pero él no lo sabía y nunca demostraba sus sentimientos, y al verla una mañana besandose con otro se sentia tan mal que pensaba que todos siempre lo dejaban y simpre acababa solo que decidió matarse porque no quería seguir sufriendo más, queria morirse y terminar su pesadilla, pero esa noche se le apareció una chica muy guapa como un angel que le decia "no es bueno que guardes tus problemas."

Al día siguiente apareció en su casa y desde entonces empezó todo.
Al ir a desayunar su padre le pregunto - ¿porque eres tan rebelde? ¿porque eres asi conmigo? el chico no queria decir nada porque el día anterior el padre lo había regañado por llegar tarde, pero en el fondo de sus pensamientos le decía todo lo que sentia, el padre soltando una lagrima le contestó -te comprendo, lo siento mucho hijo mio...tu sabes que eres mi concentido- fue tan raro, porque no le hablaba asi desde que se murió su madre. Al escuchar Carlos lo que le decía se le soltarón las lagrimas y empezó hablar con su padre, desde ese momento sintió una gran alegria se sentia libre.
Más tarde, su amiga fué a casa a verlo, paso un tiempo que estaban jugando y al quedarse solos carlos se le declaró con el pensamiento, la chica aceptó y él no entendia como le podian pasar todas esas cosas era como si fuese tranparente todo lo que pensaba lo escuchaban los demás y en la noche al acostarse a dormir, se acordó de la chica que se le apareció en el momento en que se hiba a matar, de repente habrió los ojos, ya había amanecido,se despertó y al ver a su padre penso algo, pero el padre no escucho nada, se había acabado, todo era un sueño,su vida volvia a ser una desgracia, ya no escuchaban sus pensamientos pero al aparecer la amiga le dió un beso, y comprendió que el angel le había dado la mejor oportunidad de toda su vida para darse cuenta del error que estaba cometiendo "nunca hay que guardarse los problemas."

Patricia Hoyos dijo...

Fa molt temps, hi havia una noia anomenada Ana. Ella era una noia molt especial i us explicare perque.
Desde que era petita, tots els seus pensaments, ja fossin imatges o frases, no era cap secret per a la resta de la gent.
El fet, es que tot el que pensava es veia projectat en una vinyeta que sortia deirectament del seu cap.
Aixo sempre li havia ocasionat problemes, tant amb familia i amics, com pel carrer i l'escola.
Pero aixo es va combertir en un veritable problema cuan aquesta noia va cumplir 13 anys i va entrar a l'institut.
Ella mateixa se'n adonava dels problemes que aixo li podia ocasionar i la major part del temps intentava no pensar en res, o si mes no, en coses que la poguesin perjudicar. Pero era gairebe imposible.
Amb temps i molt d'esforç va aprendre a controlar els seus pensaments, de manera que nomes pensava coses bones de la gent, encara que ella cregues tot el contrari.
D'igual manera aquesta noia no va poder tenir mai intimitat, ni va poder pensar com feien les altres persones. La veritat es que va ser una noia bastant infeliç, ja que els seus pensaments, eren sempre el contrari als seus sentiments.
Ella mateixa es va adonar de la necessitat que avegades tenim, de tenir una part de nosaltres mateixos oculta, a la qual no pugui accedir ningu mes.
Sense la nostra propia intimitat, no podem ser feliços, i hem de saber valorar aixo i aprofitar-ho, per a poder reflexionar sobre la nostra vida i el que ens envolta.

Annabell Alarcón Quiroz dijo...

L’home transparent.
Existeixen malalties que són ben estranyes i infreqüents. La d'aquell home era una d'elles. AL principi no era conscient. Pensava que era, més aviat, un poder d’aquells que diuen paranormals. Tot va passar quan un dia llegia el diari en un bar es va adonar que veia els pensaments dels que estaven prop i tambe sentia que els demes podien veure el que el pensava no podia ocultar els seus sentiments ni ell ni els que estiguin prop d'ell . AL principi estava meravellat, Tinc una qualitat extraordinària! vaig començar a sospitar que “allò” més aviat era una malaltia. I si resulta que són tonteries meves meves? Que m’ho estic imaginant tot? És un joc del meu cervell, va anar al metge- va pensar. Ell sabrà el que s'ha de fer. Quan li va tocar el torn, el metge escrivia en un paper i no va dir ni mu. AL cap’d una estona, llarga, aquell home, molest, va tossir per fer-se notar. El metge ho va mirar, per damunt de les ulleres, i va sentenciar a’l instant: Vostè no te gens – Que entre el següent. De sota aquell home va comensant a gridar , jo tinc un malaltia veig el que pensant ells demes , i sentu que ells demes tambe veuen el que jo pinso no tinc intimitat. Llavors aquell home es va suïcidar davant del metge el ultim que va dir abans de morir va ser en mato perque vui la pau del meu cervell no vui saber el que pensen els demes i que vegi el que jo penso si visqués no tindria intimitat perque tostes les persones sabrie el que jo penso

sara ruiz londoño dijo...

Después de la propuesta anterior me puse a pensar que haría yo si la gente pudiera leer mis pensamientos y pensé no eso no puede ser seria violar mi intimidad, es un derecho que todos los seres humanos tenemos.
pero si eso ocurriera no podría salir a la calle no dejaría que nadie me viera ni que se acercara porque el mas mínimo pensamiento seria escuchado por la otra personas y me crearía muchos problemas.
Aunque muchas veces me gustaría poder tener el poder de saber lo que piensan los demás el poder de violar su intimidad sin que lo sepan, el saber que piensan los demás sin que ellos puedan saber lo que yo pienso

Sonia Prieto Ivorra dijo...

La vaig conèixer fa uns deu anys. Jugava a pilota amb els de la classe quan en Pau va xutar tan fort que la va enviar a un carreró sense sortida. Com de costum em va tocar anar a buscar-la. Quan em disposava a tornar cap a la plaça on els demés m'esperaven per a continuar el partit vaig fer la vista enrere. Em va semblar veure alguna cosa que es movia...llavors la vaig veure asseguda a la vorera. Rere el seu cos brillava la llum d'un fanal de l'avinguda.
Desconcertat pel que veia vaig fregar-me els ulls amb força. Era un fantasma? un esperit? Què era allò?
Em vaig apropar. La seva trista mirada es va clavar en els meus ulls i com si es tractes d'un llibre obert vaig poder llegir-hi tot el que pensava. Em va agafar por. Vaig voler parlar amb ella però amb prou feines vaig poder dir-li "hola". Veia com els seus pensaments anaven sortint del seu cap.
- Hola - va dir- com et dius?
- Pep - vaig dir amb un somriure una mica forçat - i tu?
- Tirepse...
Com fum que surt d'una xemeneia va sortir de la seva testa el que pensava:
"oita! què original! els seus pares es van escalfar bé el cap"..."Sembla un bon noi"..."quants anys deu tenir?"..."m'agrada el color dels seus ulls"...
Vaig tenir una sensació molt estranya. Podia saber tot el que ella opinava, sentia, pensava... no hi havia secrets, no hi havia enganys.
Ens vam fer molt amics, tant, que fins i tot sortíem totes les tardes a donar un vol. M'agradava saber-ho tot d'ella, m'agradava ella. Semblava tot perfecte i un dia mentre preníem un cafè li vaig dir que l'estimava. Ella va somriure i em va fer entendre que em corresponia, però vaig llegir el que pensava..."m'estima?"..."no em pot estimar"..."com es pot estimar algú del que ja ho saps tot?"..."i si penso alguna cosa que no li agarada i em deixa?"..."i si dubto dels meus sentiments?"...
Vaig quedar-me garratibat. Vaig agafar-li les mans i li vaig dir que no es preocupes per aquestes coses, que eren ximpleries, que sí, que l'estimava moltíssim i que mai la deixaria per res del món.
..."no el crec"..."no me'l puc creure"..."perquè em mira així?"..."què deu estar pensant?"..."no puc saber-ho!"..."perque ell pot i jo no?"..."quin sentit te la meva vida?"..."ni tan sols puc guardar un secret"..."s'ha acabat, no puc més"...
De sobte va aixecar-se:
- Ho sento Pep...però no pots estimar-me perquè jo no sóc res...no sóc lliure.
- Però Tirepse!
- Quin sentit té viure la meva vida? sóc un aparador, un armari sense portes, una finestra oberta...estic despullada al món; i tinc tant de fred, Pep...
- Però a mi no m'importa! jo t'estimo igual.
- Què no ho entens? La meva vida no es vida, no sóc ningú. Vull fugir d'aquest turment...i crec que ara se com fer-ho.

Va marxar corrents i tan sols em va deixar un pensament com a comiat: "El que m'ha pres la vida... m'ho tornarà la mort"

Katherine Rico G. dijo...

Hoy os explicaré un suceso bastante peculiar que nos sucedió a mi amiga Alexandra y a mí.
Un día cuando íbamos juntas por un centro comercial decidimos entrar en una tienda donde vendían elementos enigmáticos. Alexandra al ver tantos objetos extraños al principio se asusto, pero luego al observar una bola de cristal bastante transparente, se acerco a ella y empezó a mirarla con gran asombro y lo único que decía repetidamente era que “¡Jamás había visto algo tan transparente que inspirara tanta pureza!”.
Un señor bastante insólito al ver que mi amiga cogía aquel objeto se acerco, rápidamente, a ella y le dijo que no jugará con esa bola si no querría arrepentirse para toda su vida, ya que esa esfera contenía una maldición.
Nosotras le pedimos que nos explicará cual era la maldición y él solo nos dijo esto:
- Esta esfera de cristal hace perder aquello que una persona guarda en su interior, que nadie puede arrebatarle y que solo uno mismo puedes ver, sentir y saber.
Después de estas palabras alarmantes el señor desapareció.
Ale a pesar de la advertencia de aquel señor, resolvió comprar ese objeto. Des del momento que paso a pertenencia de ella comenzaron a suceder cosas súper extrañas.
Cuando íbamos caminando por el centro comercial venían unos jóvenes de frente que eran muy atractivos. De repente cuando pasaban por nuestro lado escuche decir a mi amiga que ojala fuera aire para poder rozar sus labios. Por supuesto no había sido la única que lo había escuchado, ellos también y se comenzaron a reír.
Yo muy sorprendida de las palabras de mi amiga le pregunte:
-¿Cómo has sido capaz de decir eso delante de ellos?
Ella me respondía aún más asombrada:
- Yo no lo dije lo pensé. No se que ha pasado de verdad esto es increíble que vergüenza.
Bueno decidimos no darle importancia al tema y seguir caminando hasta que otra vez sucedió algo parecido y para mala suerte de nosotras ese día nos encontramos con unas “compañeras” del colegio, con las que no nos llevábamos precisamente bien.
Ellas como siempre comenzaron a fastidiarnos y a decirnos cosas absurdas. Nosotras como siempre decidíamos pasar de sus groserías, puesto que respetamos muchísimo aquel refrán de a palabras necias oídos sordos.
Aunque en este día Alexandra comenzó a decir demasiadas verdades sobre ellas que las ofendieron muchísimo, pero que eran la verdad y como bien dicen la verdad duele.
Otra vez me quede desconcertada con esas respuestas, ya que aquellas chicas que nos habían amargado la existencia durante mucho tiempo y que ninguna de las dos jamás había osado responderles nada hoy Ale lo hubiese hecho. Otra vez pregunte le pregunte por su actitud:
- ¿Ale que te pasa, por qué le has dicho eso? Han sido unas palabras que me han dejado desconcertada.
- Mery te juro que no les dije nada simplemente lo pensé, que me esta sucediendo todo lo que pienso el resto del mundo lo escucha.
Sucesos parecidos a los dos ejemplos que os he dado fueron pasando a lo largo del tiempo con sus familiares, con sus profesores, con sus compañeros, con individuos que pasaban por la calle, etc., todo lo que pensaba de alguien era escuchado por las personas que la rodeaban.
Yo que estaba a su lado día a día veía como mi amiga se deterioraba por no poder tener intimidad. Se estaba volviendo loca por no lograr pensar, sentir, ser ella misma sin que nadie se enterara de todo lo que pasaba por su mente.
Se estaba cumplido lo que aquel enigmático señor nos dijo de la bola de cristal, debido a que ella dejo de guardar en su interior sus pensamientos, sentimientos, secretos, etc., y que todo su entorno los supiera. Le estaba quitando su mundo interior.
Mi amiga se tuvo que aislar del mundo. Dejar a todos aquellos que la rodeaban, porque no podía soportar que las personas la conocieran completamente, como si fuese transparente como aquella bola de cristal.

Anónimo dijo...

Recuerdo como se lo dije siempre, des del día que nació. Ella aún no podía entender esas palabras, pero debía repetírselo. Y cuando empezó a tener uso de razón, yo misma veía mis palabras reflejadas en ella. Sé que no sirvió de nada. Por mucho que le repitiera constantemente que debía evitarlo, que no podía pensar como tal cosa y tenía que intentar dejar la mente en blanco, eso no eran más que que letras enganchadas sin sentido. Con el tiempo he llegado a comprender que aquellas palabras, aunque en su cabeza no lo parecía, se las llevaba el viento, como a todas. Todo cuanto dije, fue un desesperado grito por calmar mi dolor, y no el suyo. Pero, ¿Qué más podía hacer yo?

Recuerdo perfectamente la primera vez que la vi. Normalmente las madres sienten una alegría inimaginable al ver a su hijo por primera vez, y me pesa mucho tener que decir que yo no pude más que sentir tristeza. La vi, y en su cara apareció el reflejo de una serie de cosas incomprensibles, excepto para aquel que tiene el lujo de recordar que es acabar de nacer. Aunque en medio de ese embrollo de humos, olores y sonidos percibibles por la vista dentro de su cabeza, me vi a mí. Sí, una forma extraña se asimilaba a mi cara, y sentí como algo se me partía en lo más hondo de mi alma. Aquella hija mía, había nacido transparente.
Nunca le conté todo esto que ahora escribo, solo le repetía esa dichosa frase, mientras en su cabecita se dibujaba un papel en blanco buscando sin éxito aquel vacío. Y poco a poco creció, y mis intentos por aislarla del mundo fueron en vano. ¡Se parecía tanto a mí! Incapaz de estarse un segundo quieta, y con infinitas ganas de conocer el mundo. A la edad de siete años no la pude retener más.
Después pocos días de que ella se escapara de casa para ver el pueblo, en la calle ya se hablaba de una niña extravagante, que era un libro abierto y representaba el centro de atención de todas las miradas. Se burlaban de ella, de lo tonta que parecía. ¡Por Dios, tenía siete años y tantas cosas que aprender..! Todos parecían conocerla a la perfección, y no los culpo, yo también lo creía, porque no podía tener misterios para nadie. Pero ese mismo día, cuando llegó, pude apreciar una nube de lluvia y relámpagos que solo podía significar su desamparo, y su intento fallido de hallar la libertad.
Aún así no se rindió a la primera. Cada vez, ese papel en blanco bailando en su frente, se aparecía más. Y había aprendido a caminar sin escuchar, sin mirar, creando historias que se convertían en películas de dragones, hadas, y princesas encantadas. Creo que esa fue la mejor época de su vida. Pero no duraría mucho.
Siguió creciendo, y empezó a sentir aquel descontrol emocional que todos hemos pasado. Aquella situación de vergüenza, de querer encerrarse en sí mismo, de intentar comprenderse, cuando ideas nuevas y confusas pasan por tu mente. Y eso, fue su perdición.
No tardé en darme cuenta que no volvería a ver una luz brillante de felicidad entre sus ojos. Ella no pudo soportarlo. Se daba cuenta de que no tenía mundo propio, de que la gente le robaba todo lo que era suyo. Ni su cuerpo, ni su mente le pertenecían. No podía amar, pensar, soñar, ni hacer nada propio de las personas, porque los demás, sin hacerlo intencionadamente, se lo prohibían. Le quitaban lo que debería ser solo de cada persona. Así que dejó de salir a la calle, se encerró para poder recuperar lo que era suyo, aunque era algo que no había perdido, porque nunca le había pertenecido. Y por ello, dejó de vivir.
Sí, sigue ahí. Aún sigo viendo el humo negro surgiendo de su cabeza cuando le llevo la comida, pero no es más que un espectro. Nació transparente, y ahora, ya casi invisible, sé que está muerta, desde el momento en que pensó que no merecía llamarse persona.
Y aún que parece que ya no volverá a ser la misma, no es lo que más temo. Soy su madre, y de lo que tengo miedo es de que cometa una locura y no pueda ver ya ni su fantasma. Sí, es estúpido, eso no parece entrar en sus intenciones, lo vería. Siempre he podido presumir que se mejor que otra madre lo que siente su hija, pero me he dado cuenta de que no lo sé todo sobre ella.

Tal vez se lo tendría que a ver dicho cuando aún estaba viva, tal vez le tendría que haber dicho lo que ahora sé. Una parte de ella no la ha conocido nadie jamás, ni siquiera ella. Hay algo en ella que no se encuentra en su cabeza, ni en sus emociones ni sentimientos, sino mucho mas adentro. En el fondo de algo tan profundo que es imposible que lo reflejara. Pero ahí está, ese factor sorpresa, que me hace dudar de si un día sin que nadie lo sepa se suicide. Esa misma cosa, que le hizo darme un beso de improvisto el día de mi cumpleaños. Esa misma cosa que, seguramente, le hizo removérsele el estómago y estar enamorada antes de que ella o nadie lo supieran, antes de que su mente recapacitara lo sucedido. Y ese algo siempre le ha pertenecido. Tampoco serviría de mucho que lo supiera, porque en cuanto daba cuenta de lo que ocurría pasaba a ser propiedad de todos. Pero aún así, lo debiera haber sabido. No, no la conozco.
Lástima que ahora, ya no se lo vaya a decir y sólo pueda contar los días para verla desaparecer del todo.
Ojalá llegues antes a comprender, que pese a todo, tú, Clara, siempre fuiste el mejor rayo de luz que he tenido la suerte de contemplar.

Anónimo dijo...

Fa molt de temps avans de que els colons conquerisin America del nord existia una petita tribu india,el seu nom va quedar borrat en la historia, pero el meu avi sempre la mencionava en els seus contes, ell la anomenava la aldea nodita.
M'explicava que era una aldea molt tancada, mai expresaven els seus sentimens fins que, un dia un dels joves del poblat, va gosar protestar al bruxot de la tribu, aquet amb tota la seva mala baba i molt ofes per les paraules que el noi va dir, li va fer un malefici, a ell i a tot el poble.
Va fer que el noi fos el unic que poges expresar les seves sensacions i sentimens fins a l'extrem, es a dir el noi expresaria fins els seus sentiments mes ocults i per el contrari tots els altres membres de la tribu no podrien expresar cap sentiments ni en la intimitat,
el malefici va trencar la intimitat de tot el poblat i per tant l'equilibri, aixo va portar a la perdicio al poble.
Les limitacions dels sentiments van trencar moltes families, pero aquets fets ningu els podia explicar ja que tampoc podien expresar tristesa, rabia, impotencia, amor etc... per aixo els indis no podien fer res ni suplicar al bruixot, ja que no podien expresar tristesa per tal de crear compació, l'altre cara de la moneda era el jovenet que expresava tots els seus sentiments lliurement, pero ningu podia dir-li res ja que no ho podien expresar, pero al pas del temps el poblat es quedava sense nens per que el amor no existia, el jovenet es va fer adult i es va adonar que la seva vida havia pasat sense que algu sentis per ell mateix el que sentia ell per les altres persones.
Va decidir suplicar al bruixot, pero ja era masa tard, el bruixot era mort fa temps, pero com ningu tenia sentiments, ningu habia patit la seva mort, i per tant la seva mort va pasar desapersavuda i per altra banda no va haver un dicipul ja que ningu es sentia interesat.
L'home va començar a autoinstruirse en l'art de la magia i va descobrir com contrarestar el malefici, pero va ser tard l'home es va tornar vell i va morir en soletat.
El poble es va estinguir i va morir i es va tranformar en una historia.
Sempre que l'avi explicava aquesta historia, deia que expresar els teus sentiment es bo, pero s'ha de tenir en comte el moment i les idees que volem expresar, perque aixo pot cambiar el desti de tothom,per el contrari deia que no expresarles ens podia destruir per dintre i que aquets dos factors en podien causar un conflicte interior que sempre tindria solucio amb una reflexio interna sobre els nostres interessos.